Regulamin Sklepu Internetowego
Informacja o Firmie:
Sklep internetowy działający pod adresem https://nova.agraart.pl prowadzony jest przez firmę Agra-Art S.A., z siedzibą przy ulicy Wilczej 55/63 w Warszawie 00-679, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000101181, NIP 526-187-92-58, REGON 01247822900000, kapitał zakładowy w wysokości 500 150,00 zł.
§ 1 – Definicje:
- Adres e-mail – indywidualny, elektroniczny adres pocztowy, za pośrednictwem którego Użytkownik może wysyłać i odbierać wiadomości oraz inne dane.
- Artykuł – tekst informacyjny zamieszczany na stronie internetowej Sklepu.
- Baza Danych – zbiór danych, informacji i innych treści przekazanych dobrowolnie przez wszystkich Użytkowników, które są gromadzone i przetwarzane za zgodą Użytkownika, na potrzeby czynności wykonywanych przez Sklep.
- Cennik – zestawienie opłat i prowizji pobieranych przez Operatora, w związku z wykonywaniem czynności określonych w Regulaminie.
- Dane Rejestracyjne – dane osobowe dobrowolnie podawane przez Użytkownika w procesie rejestracji w Sklepie lub zapisywania się na Newsletter, które są za jego zgodą gromadzone i przetwarzane w uporządkowany sposób w Sklepie, na potrzeby usług świadczonych w ramach Sklepu oraz realizacji zawieranych w jego ramach transakcji.
- Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz Rejestracji – Usługa Elektroniczna świadczona w postaci formularza dostępnego w Sklepie umożliwiającego utworzenie Konta lub zapisanie się na Newsletter.
- Formularz Kontaktowy – Usługa Elektroniczna świadczona w postaci formularza dostępnego w Sklepie umożliwiającego przesłanie wiadomości Operatorowi.
- Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna świadczona w postaci interaktywnego formularza dostępnego w Sklepie umożliwiającego Kupującemu złożenie wobec Operatora oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Kodeks Cywilny – Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93; t.j. Dz.U. z 2017 r. Poz. 459 z późn. zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).
- Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Operatora, w którym gromadzone są dane podane przez Użytkownika oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Kupujący – Użytkownik, który (1) złożył w Sklepie Zamówienie w celu zawarcia Umowy Sprzedaży lub (2) zawarł Umowę Sprzedaży.
- Operator – podmiot zarządzający Sklepem, którym jest Agra-Art S.A., z siedzibą przy ulicy Wilczej 55/63 w Warszawie 00-679.
- Regulamin – poniższe regulacje wraz z wszelkimi załącznikami oraz dodatkami, które wyraźnie się do niego odwołują i które stanowią jego integralną część.
- Siła wyższa – wszelkie nadzwyczajne okoliczności o charakterze zewnętrznym, niezależne od Operatora, powstałe po zaakceptowaniu przez Użytkownika Regulaminu i niemożliwe do przewidzenia, takie jak: katastrofy, klęski żywiołowe, pożary, wybuchy, działania wojenne i akty władzy państwowej.
- Sklep – serwis internetowy zarządzany przez Operatora znajdujący się pod adresem internetowym goldenmark.com, na który składa się szereg elementów właściwych serwisom internetowym, za pomocą którego Użytkownik może dokonać zakupu Towarów.
- Towar – każdy przedmiot, oferowany do sprzedaży przez Kontrahenta.
- Towar Zindywidualizowany – Towar, który został wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub Towar wyraźnie zindywidualizowany przez Kupującego.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów, zawierana lub zawarta między Kupującym, a Kontrahentem za pośrednictwem Sklepu.
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Operatora na rzecz Użytkownika za pośrednictwem Sklepu.
- Użytkownik – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która korzysta z Usług Elektronicznych świadczonych przez Sklep.
§ 2 – Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych klienta jest Agra-Art S.A., z siedzibą przy ulicy Wilczej 55/63 w Warszawie 00-679, Spółka przetwarza dane osobowe klienta podane przez niego w procesie rejestracji konta w sklepie internetowym nova.agraart.pl w celu świadczenia usług drogą elektroniczną tj. korzystania ze sklepu internetowego www.nova.agraaart.pl, w tym dokonywania zakupów w sklepie internetowym nova.agraart.pl, a także w celach marketingowych, w tym wysyłki newslettera (w przypadku otrzymania stosownej zgody). Więcej informacji: polityka prywatności.
- Klient ma m. in. prawo do żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia – jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Powierzone dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.
§ 3 – Zamówienia
- Sklep internetowy https://nova.agraart.pl umożliwia Klientom:
- składanie zamówień (ofert zakupu) na towary dostępne w sklepie internetowym https://nova.agraart.pl;
- zamawianie towarów przygotowywanych na indywidualne życzenie klienta z wybranego, dostępnego w sklepie internetowym wzoru;
- zawieranie umów sprzedaży na odległość;2. uzyskanie informacji o towarach i usługach dostępnych w sklepie internetowym2. Towary prezentowane w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, są one jedynie zaproszeniem do składania ofert zakupu przez Użytkownika.3. Cena towaru uwidoczniona na stronie Sklepu podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami towaru będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Kupujący jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia. Ceny w Oddziałach mogą różnić się od cen prezentowanych na stronach internetowych Sklepu.
4. Sklep internetowy przyjmuje zamówienia poprzez stronę https://nova.agraart.pl/. Zamówienia realizowane są w kolejności ich składania.
5. Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z jego przyjęciem.
6. Za moment przyjęcia zamówienia uważa się przekazanie zamawiającemu informacji o dostępności towaru i możliwości nadania mu statusu „wysłane”.
7. W określonych przypadkach, w szczególności na potrzeby przeprowadzenia promocji, Operator może wprowadzić warunki oferty lub sprzedaży różne od warunków wskazanych w Regulaminie, o czym Użytkownik zostanie wcześniej poinformowany.
§ 4 – Dostawa
- Towar zamówiony w sklepie internetowym https://nova.agraart.pl dostarczany jest za pośrednictwem wybranych firm kurierskich (Fedex, DHL) lub Poczty Polskiej.
- Na czas otrzymania przesyłki składa się:
- czas realizacji zamówienia (forma płatności, spakowanie paczki),
- ewentualny czas wydruku zamówienia dokonywanego na indywidualne życzenie klienta,
- czas dostawy, zależny od wybranego sposobu dostarczenia.3. Jeżeli nie ustalono inaczej, Agra-Art S.A. wydaje towar nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy (przyjęcia oferty).
- Faktura VAT marża wysyłana jest wraz z towarem na adres podany przy składaniu zamówienia. W przypadku braku dokumentu należy zgłosić takie zdarzenie w celu uzupełnienia braków.Po otrzymaniu przesyłki klient winien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych ubytków lub uszkodzeń klient powinien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Agra-Art S.A. zaleca sporządzić protokół szkodowy.
§ 5 – Sposoby płatności
- Płatność za towar może być dokonywana przez klienta:
-
- Przelewem na rachunek bankowy podany przez Agra-Art S.A.,
- Kartą kredytową za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych First Data. lub Paypal,
- Za pomocą portmonetki elektronicznej operatora PayPal;
- Agra-Art S.A. może ustalić z klientem inne, szczególne warunki i formy płatności. W takim wypadku obowiązują warunki i formy płatności wskazane z zamówieniu potwierdzonym przez Agra-Art S.A., jako przyjęte do realizacji i spełnienia wszelkich dodatkowych wymogów związanych z uzgodnionymi warunkami lub formą płatności.
- W przypadku wybrania sposobu płatności – przelewem lub kartą kredytową, Klient powinien uiścić cenę niezwłocznie.
§ 6 – Zwrot towaru przez konsumenta
- Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827). Konsument może odstąpić od umowy składając stosowne oświadczenie na piśmie – formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ww. ustawy.
- Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia dostarczenia towaru klientowi przez przewoźnika lub w przypadku osobistego odbioru od dnia odebrania towaru z siedziby Agra-Art S.A., lub innego miejsca uzgodnionego wcześniej z klientem.
- Zwrot rzeczy do sprzedawcy powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
- Koszt zwrotu rzeczy ponosi konsument. Agra-Art S.A., nie zwraca konsumentowi dodatkowych kosztów przesyłki od Agra-Art S.A., do konsumenta tj. innych niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Agra-Art S.A., (np. dostawa w sobotę, wysyłka zagraniczna).
- Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ww. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827), ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w sytuacjach opisanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827), w tym w odniesieniu do umów:
-
- świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 7 – Gwarancja Jakości
- Należy bezwzględnie zachować dowód zakupu Produktu wydany przez Sprzedawcę oraz załączyć wskazany dokument w przypadku reklamowania towaru w oparciu o gwarancję udzieloną przez Agra-Art S.A..
- Niniejsza gwarancja jakości ma zastosowanie do towarów nabywanych na podstawie umów sprzedaży zawieranych pomiędzy firmą Agra-Art S.A., z siedzibą przy ulicy Wilczej 55/63 w Warszawie 00-679, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000101181, NIP 526-187-92-58, REGON 01247822900000, kapitał zakładowy w wysokości 500 150,00 zł, a Klientami.
- Agra-Art S.A. udziela Klientowi gwarancji jakości i oryginalności na produkty wykonywane indywidualnie przez artystów, adekwatnie do rodzaju użytych materiałów i techniki wykonania produktu.
- Uprawnienia Klienta z tytułu udzielonej Gwarancji wygasają automatycznie: w przypadku dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji, uzupełniania lub wymiany towaru lub którejkolwiek z jego części przez Klienta lub podmiot inny niż Agra-Art S.A.; w przypadku eksploatacji towaru w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem oraz wskazówkami Agra-Art S.A. i w przypadku gdy uszkodzenia lub wady towaru powstały na skutek: szkodliwego promieniowania, jakiegokolwiek urazu mechanicznego, lub zerwania hologramów.
- Zgłoszenie wady towaru przez Klienta i wszczęcie procedury reklamacyjnej następuje z chwilą otrzymania przez Agra-Art S.A. oświadczenia Klienta o zgłoszeniu wady towaru oraz wadliwego towaru. Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez Agra-Art S.A., który stwierdzi czy usterka nie nastąpiła z winy klienta. Agra-Art S.A. rozpatruje reklamacje najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od ich wpłynięcia. W przypadku konieczności wysłania wadliwego towaru renowacji okres rozpatrywania zgłoszenia gwarancyjnego może zostać wydłużony do 28 dni roboczych.
- Sposób dostarczenia towaru do naprawy gwarancyjnej:
– klient detaliczny sklepu internetowego jest zobowiązany wysłać towar na koszt Agra-Art S.A. za pośrednictwem Poczty Polskiej, przy wykorzystaniu najtańszej opcji dostawy, pod wskazany wcześniej adres. - W przypadku, gdy w toku analizy zasadności reklamacji i oględzin wadliwego towaru lub jego części, Agra-Art S.A. stwierdzi, iż naruszono warunki udzielonej Gwarancji, w szczególności towar lub jego części zostały zmodyfikowane w zakresie właściwości fizycznych lub prawnych, Agra-Art S.A. poinformuje o tym Klienta, zwracając Klientowi wadliwy towar na jego koszt i ryzyko, a Klient zobowiązany jest do pokrycia poniesionych przez Agra-Art SA kosztów.
- Agra-Art S.A. nie ma obowiązku dostarczenia Klientowi zastępczego towaru na czas trwania procedury reklamacyjnej.
- Wadliwy towar Klient powinien dostarczyć Agra-Art S.A. w oryginalnym, opakowaniu, w którym towar został odebrany przez Klienta, wraz ze wszystkimi elementami dostarczonymi Klientowi. Wadliwy towar Klient może dostarczyć w opakowaniu zastępczym, które będzie zapewniało odpowiedni poziom ochrony towaru podczas transportu.
- Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego względem sprzedawcy towaru konsumpcyjnego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- Agra-Art S.A. – Reklamacje należy kierować pod podany niżej adres:
Agra-Art S.A.
Ul. Wilcza 55/63
00-679 Warszawa
tel. +48 502 558 066 lub +48 501 367 324
e-mail: nova@agraart.pl, agra@agraart.pl
§ 8 – Procedura reklamacji
- Jeżeli zakupiony towar zawiera wady, koszty zwrotu przesyłki pokrywa Agra-Art S.A. zgłoszona wada towaru podlega weryfikacji przez Agra-Art S.A., który stwierdzi czy wada towaru istniała w chwili jego wydania.
- Dostarczenie towaru w ramach reklamacji jest bezwarunkowe.
- Klient wysyła informację o dostarczeniu towaru na adres mailowy nova@agraart.pl, Klient otrzyma wiadomość mailową, w której znajdować się będzie adres, na który należy wysłać towar.
- Towar powinien zawierać oryginalne opakowanie umożliwiające bezpieczny transport.
- Dopuszczalne jest zastosowanie opakowania zastępczego, jednak powinno ono gwarantować odpowiednią ochronę podczas transportu.
- Do reklamowanego towaru należy dołączyć dowód zawarcia umowy (np. oryginał certyfikatu autentyczności). W przypadku ich braku Agra-Art S.A. rozpatruje reklamację, o ile sprzedaż towaru zostanie potwierdzona w Agra-Art S.A.
- Sposób dostarczenia towaru w ramach reklamacji:
-
- Dostarczenie towaru jest bezpłatne; klient powinien wysłać sprzęt na koszt Agra-Art S.A. za pośrednictwem Poczty Polskiej, przy wykorzystaniu najtańszej opcji dostawy, pod wskazany wcześniej adres.
- Jeżeli towar nie zostanie odebrany po zakończeniu procedury reklamacyjnej, Agra-Art S.A. uprawniona jest do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie towaru.
§ 9 – Postanowienia końcowe
- W kontaktach z klientem, Agra-Art S.A. korzysta z urządzeń służących do porozumiewania się na odległość (w tym e-mail, telefon).
- Agra-Art S.A.ma prawo do powierzenia realizacji zamówienia osobie trzeciej (jako podwykonawcy).
- Agra-Art S.A. ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy. Zasady odpowiedzialności zawarte są w Kodeksie cywilnym.
- Agra-Art S.A. informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur regulowane są przez odrębne przepisy (np. ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, Dz.U.2001.4.25 ze zm.).
- W stosunku do sprzedaży towarów niekonsumpcyjnych sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2002.144.1204 ze zm.) informujemy, że umieszczanie przez klienta na stronach internetowych naszego sklepu jakichkolwiek informacji o charakterze bezprawnym lub informacji naruszających dobre obyczaje, jest zakazane.
- Korzystanie ze sklepu internetowego https://nova.agraart.pl. możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
-
- Internet Explorer w wersji 10.0 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies lub
- Mozilla Firefox w wersji 34.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript i cookies,
- minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseliAktualna treść regulaminu dostępna jest na stronie internetowej https://nova.agraart.pl.
- Regulamin Sklepu Internetowego https://nova.agraart.pl nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza praw klientów wynikających z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827).